VM i logistikk - og spennende kamp

Postet av Ringsaker IF - Fotball den 1. Aug 2017

Korte beskjeder

Mandag 31.juli

Ny dag, nye muligheter, så vel for spillere som for støtteapparat. For samtidig som jentene konkurrerer i Norway Cup, konkurrerer støtteapparatet i verdensmesterskapet i logistikk. Mandag 31.juli står foreløpig som den beste dagen. Logistikkmesterskapet først: Dagen starta med frokost på Vålerenga skole. Dette innebærer kun gåing et par etasjer. Deretter skulle det svies av noen penger på shopping. Laget tok bussen inn til sentrum i 9-10-tida. Der vandra de rundt til 12. Laget har betalt for frokost, lunsj og middag under hele oppholdet. Utfordringa er bare at de to sistnevnte måltidene serveres på Ekebergsletta. Jentene dro dermed fra Oslo sentrum til Ekebergsletta midt på dagen. Etter å ha slukt to tørre brødskiver på Ekeberg, tok de bussen Vålerenga skole igjen for å skifte til fotballkampen som skulle starte kl. 15.00. Ikke alle klarte å sluke brødskivene like fort på Ekeberg, så de kom med en buss litt senere enn pulje 1. Alle var nå på Vålerenga. Men hvordan få 16 trettenåringer til å skynde seg? Klær skal oppdrives, hår skal fikses, mobilen sjekkes og høyttaleren ordnes. Omsider er alle klare. Og hvor er kampen? Jo på Furuset. På vei til bussen går de i klynger, noen langt fram, andre lengre bak, og der, der forsvant bussen foran de fremste, gitt. Forskremte fjes kikker inn på bussen de mista. Ja ja, det går alltid en buss i Oslo. Hva med neste? Nei, feil. Og den? Feil. Et kvarter etterpå kommer den riktige. Er det mulig for den å stoppe nærmere bana enn hva den egentlig skal? Nei. Ikke på tale. Da er det bare å dra på seg leggbeskytterne, strømpene og skoa mens man likevel bare sitter der på bussen. En tung eim blir liggende igjen på bussen i det jentene spurter ut på bussholdeplassen og mot bana. Phew, ti på tre. Lagoppstilling avklares, drikkeflasker fylles og bein varmes opp. Så blåser dommeren i fløyta. Kampen er i gang (Kampen skal få et eget referat, men logistikkmesterskapet må bare avrundes.) Etter kampen: Buss fra Furuset til Vålerenga for å dusje. Deretter buss til Ekeberg for å spise middag, og tilbake til Vålerenga. Ferdig!? Neida, keeperen skader beinet på vei hjem fra middagen. Sykehusbesøk? Lagleder og mor Kristin tar en telefon til Folkehjelpa på Ekeberg. De avtaler at den skadde skal komme oppom dagen etter. Dermed er logistikken over denne Herrens dag 31.juli. Ringsaker/Nes sitt støtteapparat ligger nå klart på toppen av tabellen i innledende runde i verdensmesterskapet i logistikk. Mon tro hvordan det går i fortsettelsen. Følg med!

RIF/NES mot Rælingen

Jentene er fulle av adrenalin etter deltakelsen i logistikkmesterskapet, så ti minutter med forberedelser kan se ut til å fungere bra. Jentene er «på» fra første spark. De første ti minuttene av første omgang har RIF/Nes spillet. Det blir flere halvsjanser, og etter seks minutter får vi en ordentlig mulighet. Hanna S setter ballen kontrollert forbi keeper. 1-0. Vi fortsetter å holde trykket en stund, men etter hvert får Rælingen noen sjanser og etter et kvarter står det 1-1. Noe som står til pausa.

Etter pausa fortsetter det å være jevnt, mange fighter foregår på midtbana og det blir frispark både til oss og Rælingen. Motstandernes forsøk på gjennombrudd blir effektivt stoppa av forsvaret denne dagen. Veldig bra jobba. Og keeperen gjør en solid jobb som vanlig. Så får Hanne ballen med seg mot keeper, men skuddet reddes. Returen snappes opp av Kristine og hun sender ballen rolig inn i åpent mål. 2-1. RIF/Nes fortsetter å trykke, men får også noen sjanser mot seg. De skyter ballen kun centimetere utenfor målet vårt et par ganger. Omsider blåser dommeren og seieren er et faktum. Nå er vi på andreplass i pulja vår.

1.august skal vi spille mot Rival. Også den kampen skal gå på Furuset. I følge støtteapparatet har de ingen planer om å toppe logistikkprestasjonene fra mandagen, men snarere holde seg mer i ro. Følg oss videre og se hva slags utslag en slik rolig dag gir.