Et sjeldent trenertalent

Postet av Ringsaker IF den 18. Mai 2017

I dagens Ringsaker Blad kan du lese om våre populære A-lagstrenere. Hjemmesideansvarlig la merke til en ikke uvesentlig ting på bildet. Dette er blitt rettet før publisering på hjemmesiden 😉

Reportasjen fra Ringsaker Blad:

RIF-trener Anders Hansen (28) er gutten som lever og ånder for lærkula. Nå har han virkelig fått vind i fotballseilene i Gaupen.
Petter Sand
petter.sand@ringsaker-blad.no

For Hansen er det en selvfølge at spillerne viser engasjement på trening og i kamper.

– Vi trener tre økter i uka, og da er det minste vi kan forlange at spillerne kommer fokusert på trening og til kamp.

Den ambisiøse unggutten møter aldri uforberedt til trening eller kamp, og er takknemlig for å ha en forståelsesfull samboer.

– Etter endt arbeidsdag går jeg inn i min egen boble. Da ser jeg for meg ulike scenarioer i forbindelse med kampen, og ser ulike utfall kampen kan gi. Jeg forlanger at spillerne mine er fokuserte, så det er en selvfølge at jeg selv er fokusert og forberedt.

Aslak Berge er den tidligere lederen som i sin tid starter Ringsaker/Nes. Han ser med glede på det som hender med klubben i hans hjerte.

– Med Anders har vi fått en enormt dedikert trener, og ressursene hans er på et nivå som kanskje er bedre enn det klubben kan tilby han. Han har en fantastisk kompetanse, og med et fotballhjerte som få andre.

Kapteinen på skuta som virkelig har vind i seilene roser den unge treneren opp i skyene.

– Han er fotballklok til tusen, og det er ingen av oss som tenker på alderen hans.

Ringsaker IF har de seineste årene samarbeidet med Nes på herresiden, men står i 2017 på egne bein.

Innledning på 2017 har gitt RIF ti poeng på årets fem første kamper.

– Jeg ønsker at vi skal følge et prinsipp vi har som vi kaller «tro mot off sjøl», så måten vi vinner kamper på er viktig. Vi har utspilt motstandere, men avgitt poeng. Det gleder meg å se at vi hele tiden tar steg for steg, sier en smilende RIF-trener.

Med seg har han også ekstremt engasjerte Vegar Berge.

– Vi utfyller hverandre perfekt, og brenner for å utvikle fotballspillere. Så det blir noen meldinger og samtaler daglig.

Hansen har ambisjoner som trener, uten at han vil røpe de til RB-sporten.

– Sier jeg det kommer det til å forfølge meg her, men det er klart jeg har ambisjoner.