Jubileumsfest på Gaupen Bernabeu 25.mai.

Postet av Ringsaker IF den 6. Mai 2019

25.mai smeller det i Gaupen. Da skal 100 år gammel idrettshistorie feires med terrengløp, masse aktiviteter og storkampen mellom Ringsaker og Moelven i 4. divisjon. Ivrige sjeler kan bruke hele dagen på stedet som tidligere ble kalt «Plassen», men som i takt med utviklinga er omdøpt til Gaupen Bernabeu.

Jubileumsdagen vil starte med terrengløp på formiddagen og avsluttes med jubileumskamp mellom A-lagene til Ringsaker og Moelven. Dagen ellers vil by på underholdning, korpsmusikk, forskjellige aktiviteter og gratis pølsefest.

Terrengløpet skal være et breddearrangement med klasser for mosjonister, aktive som ønsker å bruke terrengløpet som god oppladning til Birkebeinerløpet, for barn og for de som bare ønsker å «rusle» en runde. Vi har laget en flott jubileumsmedalje som skal deles ut til de yngste løperne.

Ringsaker Idrettsforening ønsker å benytte jubileumsdagen til å hedre Reidar Berge ved å kalle terrengløpet for «Reidar Berges Æresløp». Reidar har hatt en lederrolle i klubben i flere tiår og var blant annet primus motor for å arrangere NM i terrengløp i Gaupen 3. mai 1953.

Terrengløpet starter kl.11.00 og vil ha løyper på 10 km, 5 km og ei kort barn/familieløype. Påmelding til terrengløpet gjøres elektronisk eller på løpsdagen. Mer informasjon kommer!!!

Fotballgruppa vil organisere forskjellige aktiviteter for barn, blant annet boblefotball.

Før jubileumskampen mellom A-lagene til Ringsaker og Moelven blåses i gang kl.15.00, kan vi tilby både pølsefest og overraskelser.

Velkommen til jubileumsfest på Gaupen Bernabeu lørdag 25.mai.