Ringsaker/Nes - Stange 7 - 0

Postet av Ringsaker IF den 9. Okt 2016

Ringsaker/Nes bød opp til fest i Gaupen da de valset over Stange i årets siste seriekamp. (Foto og tekst: Haakon Skarpnord)

Det ble fort avgjort hvem som kom til å vinne i Gaupen søndag ettermiddag. Allerede etter åtte minutter ledet hjemmelaget 2-0. Lars Christoffersen doblet ledelsen med en herlig chip etter at Ståle Bakke hadde sendt vertene i ledelsen fem minutter ut i omgangen.

Resten av de første 45 bestod av et Stange-lag som desperat prøvde å finne veien til nettmaskene, og et Ringsaker/Nes-lag som fikk en røys med overgangsmuligheter. Det manglet dog en del på presisjonen, og folk satt nok inne med en følelse av at hjemmelaget burde kjørt kampen i mye større grad enn de gjorde.

Noe av det siste som skjedde i omgangen var at Torbjørn Falch Rustand gikk i bakken inne i 16. Stian Larsen satte straffen sikkert i mål.

Lagoppstilling avgjort ved trekning

En interessant detalj under dagens kamp var at hjemmelaget stilte med en 11'er avgjort på trekning, med blant annet Torbjørn Rustand som midtstopper, Axel Doblaug som keeper og Lars Christoffersen som ving.

Etter hvilen skrudde hjemmelaget opp tempoet og kjørte regelrett over Stange. Målene kom som perler på ei snor, og Stian Larsen fikk fullført hattricket sitt etter 62 minutter. Torbjørn Falch Rustand brente en haug med sjanser, men med to nettkjenninger på overtid kunne også Ringsaker/Nes sin toppscorer i 2016 gå lykkelig av banen.

Lars Christoffersen var en av Ringsaker/Nes sine beste og han syntes det var godt å avslutte sesongen med en seier:

- Det er jo veldig deilig å vinne. Nå skulle det bare mangle mot tabelljumboen, men å avslutte på denne måten kjennes veldig godt, forteller 2-0 scoreren.

Han mener det er på sin plass at klubben rykker ned, og tror det kan være bra på lang sikt:

- Vi har ikke vært gode nok og fortjener å rykke ned. I fjor var en god sesong, men året før var det bare såvidt vi greide oss, så dette har ligget i kortene en stund.

Lars Chrisoffersen var toneangivende på kanten for hjemmelaget. Han mener det er fullt fortjent at klubben rykker ned etter årets sesong.

Lars Christoffersen var toneangivende på kanten for hjemmelaget. Han mener det er fullt fortjent at klubben rykker ned etter årets sesong. (Foto: Haakon Skarpnord)

Stian Larsen ble kåret til Ringsaker/Nes beste spiller.

KAMPFAKTA

Gaupen søndag

Seriekamp 4 divisjon

Ringsaker/Nes 7-0 Stange (3-0)