Stange - Ringsaker/Nes 2 - 3

Postet av Ringsaker IF den 1. Jul 2016

På kampens siste sjanse reddet Ringsaker /Nes seieren og æren mot bunnlaget Stange torsdag.

Ringsaker/Nes sang og jublet som om VM-pokalen var brakt i hus etter overtidsseieren mot i utgangspunktet hjelpeløse Stange. Lars Erik Snuggeruds scoring på tampen forhindret et særdeles pinlig poengtap og sørget for litt lysere utsikter med tanke på høstsesongen.

Tamt fra første minutt

Stange har ikke kapret et eneste poeng i årets fjerde divisjon, men fikk tidlig et håp om at den barrieren kunne brytes i kveld da Ringsaker /Nes ga bort en scoring med merkelappen " Med vennlig hilsen " etter ti minutter. Bare to minutter seinere flikket Torbjørn Falch Rustand inn utligningen og da var det bare å vente på Stangekollaps. Problemet var bare at Ringsaker/Nes leverte en særdeles søplete halvtime og fikk Stange til å se ut som et brukbart lag i perioder. Sjøl om den første omgangen virkelig ikke var noe å henge på juletreet så fikk bortelaget med seg det viktigste, nemlig ledelse til pause. En corner fra Falch Rustand havnet i beina på Tor Arne Krogsrud som fra kort hold klemte inn ledermålet.

Satset alt

Det ble dessverre ikke markant bedere i andre omgang. Snarere tvert i mot. De enkleste pasninger ble skuslet bort, de fleste dueller endte med hjemmeseier og skuddforsøkene ble tilsynelatende utført med svømmeføter på beina. 2-1 ble til 2-2 på et godt utført frispark og da gikk det ikke lenge før Tom Evensen tok grep. En trebackslinke ble innført i håp om å få den viktige scoringen og på overtid betalte det seg. Vegard Hjemli Nyvoll var først på en corner som keeper fikk fomlet oppi i tverrliggeren før Snuggerud omsatte nedfallsfrukten til smalken av seier for Ringsaker/Nes.

- Dette var vel det de i England kaller en "ugly win" og det funker på Stange også det. Dette var en livsviktig seier for at vi i det hele tatt skal ha noe å spille om i høstsesongen. Skal vi øke poengfangsten da må vi opp mange hakk fra i dag, for kvalitetsmessig var det ikke mye å skryte av i denne kampen. Vi fikk faktisk Stange til å se ut som et brukbart lag og det er nesten en prestasjon vi må ta med oss, sier Evensen med et smil.

Stange torsdag

4.divisjon

Stange -Ringsaker/Nes 2-3 (1-2)

Mål: 1-0 (10.min) 1-1 Torbjørn Falch Rustand (12.min) 1-2 Tor Arne Krogsrud (42.min) 2-2 (70.min) 2-3 Lars Erik Snuggerud (90.min)

Ringsaker/ Nes sitt lag: Markus Skaug- Amund Grasbakken, Ståle Bakke, Knut Helland, Magnus Sørensen- Christian Høgset, Axel Dobloug, Sondre Bjørke- Torbjørn Falch Rustand, Tor Arne Krogsrud, Oscar Røhnebæk.

Benyttede innbyttere: Peder Kise Halvorsen, Lars Erik Snuggerud, Vegard Hjemli Nyvoll og Piotr Kobierski