Ringsaker/Nes vs Fron Fotball 0 - 1

Postet av Ringsaker IF den 7. Mai 2016

Oppgjøret i Gaupen ble alt annet enn en sjanse-bonanza, men med verter som var best på alt unntatt det som teller i fotball – å score mål.

Effektive gjester

Førsteomgangen var blottet for store målsjanser, og ble mest en midtbanekrig. Bak hos hjemmelaget var Stian Larsen suveren, og rolig som skjæra på tunet. Så det Fron prøvde seg på, ryddet Larsen enkelt opp i.

Etter pause fikk vertene satt et visst trykk på gjestene, men hvor skoen trykker for de svartkledde kom tydeligere til syne.

Det er nesten så en føler at Ringsaker/Nes er fanget av Murphys lov. Hvor at alt som kan gå galt, vil gå galt.

Midtvegs ut i andreomgangen faller Amund Grasbakken stygt i en duell, med et resultat som etter alle solemerker er et kragebeinsbrudd.

Kort tid etter får gjestene pirket inn et hjørnespark, mens vertene sine avslutninger enten ble reddet på streken eller smalt i rammeverket.

Hjemmelagets trener var skuffet over starten på oppgjøret.

– Jeg føler vi gjør en under pari førsteomgang, og så gjør vi en god andreomgang. Dessverre er ikke det nok til poeng.

– Er det siste tredjedelen hvor det stokker seg for dere, Evensen?

– Nå har vi to strake kamper uten mål, så en trenger vel ikke være en rakettforsker for å se hvor det kniper. Ett baklengs hjemme, skal alltid holde til poeng. Nå har det vært mye imot, men vi vet vi tar alle på en god dag. Dessverre var dette et kostbart tap. Nå må vi bare satse på treninger med trøkk og humør. så vet vi det kommer til å snu, sukker Tom Evensen.

Kampfakta

Ringsaker/Nes – Fron/Fotball 0–1 (0–0)

Seriekamp herrer 4. div. avd. 1

Gaupen kunstgress