Ringsaker/Nes vs Follebu 1-1

Postet av Ringsaker IF den 7. Jun 2015

Reservekeeper Kim André Moen ble den store helten da Ringsaker/Nes spilte uavgjort mot Follebu fredag kveld.

På stillingen 1-1 og tre minutter ut i overtiden felte keeper Markus Midteng Skaug en Follebu-spiller som bakerste mann. Keeperen fikk direkte rødt kort og bortelaget ble tildelt straffe.

Fra benken kom Kim André Moen, som fikk beskjed av spillende trener Tom Evensen om at straffen kom til å sitte til høyre. Moen nikket forstående til Evensen, og tok plass mellom stengene. Femten sekunder senere kastet han seg til høyre og reddet en meget svak straffe fra bortelaget.

- Han gjorde opp for et par svake ingripner i forrige kamp, spøkte en meget takknemlig Lars Christoffersen etter kampen.

Svak 2. omgang

Situasjonen før avspark var slik at to poeng skilte lagene på tabellen, med hjemmelaget på en tredjeplass og Follebu rett bak. Ringsaker/Nes gikk rett i strupen på bortelaget, som fikk til lite spill på motsatt banehalvdel. Etter 25 minutter blåste dommer Mirsad Vranesi straffe til Joakim B. Nyhus som ble dyttet inne i bortelagets 16-meter. Botten Nyhus bommet på straffen, men lagkamerat og toppscorer Torbjørn Falch Rustand satte returen sikkert bak Kristian Gryt i Follebu-buret.

Resten av omgangen presset RIF/Nes på for å doble ledelsen, men Follebu re av stormen til pause. Etter hvilen var det bortelaget som tok over banespillet, og de svartkledde datt lenger og lenger tilbake på banen. Etter 77 minutter skrudde bortelaget en corner rett i mål, og øynet dermed sjansen til å ta med alle tre poengene hjem.

Men RIF/Nes beholdt et fortjent poeng, uten tvil takket være reservekeeper Kim Moen, og tok dermed sitt ellevte poeng for sesongen.

- Vi gjør en meget god førsteomgang og leder fortjent til pause. Etter pause så spiller Follebu seg inn i kampen, og er rett og slett mye bedre enn oss. Vi blir redde for å tape, og detter veldig langt tilbake på egene banehalvdel. Men vi får med oss et poeng, og det synes jeg er ganske rettferdig, oppsummerte kaptein Lars Christoffersen etter kampen.

Kampfakta: