Koronaviruset og Aktiviteter i Ringsaker Idrettsforening.

Postet av Ringsaker IF den 11. Mar 2020

Ringsaker Idrettsforening ønsker å gi tilbud om aktivitet/trening inntil kommunelegen fraråder dette. Foreldre og utøvere må selv bestemme om det er aktuelt å møte på trening.

I forbindelse med koronavirus ønsker vi å ha noen retningslinjer for å forebygge og kanskje begrense smitte:

1: Har du eller dine nærmeste vært på reise i et område med smitte eller vært i kontakt med andre som du vet har det, skal du IKKE  komme på trening på 14 dager, så fremt du IKKE har negativ test for koronavirus.

2: Har du symptomer på influensa eller andre forkjølelsesliknende symptomer, skal du IKKE kommer på trening før du er frisk.

3: Alle vasker hender godt med såpe i garderober/toalett før og etter trening.

4: Ingen håndhilsing før og etter kamper eller treninger. For anbefalinger se hva NFF besluttet HER

5: Ingen må drikke av andres flasker.

6: Vi anbefaler å følge med på Helsenorge og Folkehelseinstituttet for oppdatert informasjon. Norges Idrettsforbund har informasjon omkring eventuell risiko for smittespredning ved internasjonale reiser.

Ta gjerne en prat hjemme om gode rutiner rundt vask og hygiene, og respekter hjemme-karantene hvis man har blitt satt i det.

Videre vil vi:

• At spillerne gir beskjed til trener/lagleder hvis de ikke kommer på trening
  • Trener/lagleder gir beskjed til laget hvis det ikke blir trening.

Klubben vil følge råd fra helsemyndighetene.

Hilsen styret!