Romedal vs Ringsaker 2 3-0 (0-0)

Postet av Ringsaker IF den 13. Jun 2018

Ringsakers unge og lovende gutter tok turen sørover og til Romedal Stadion.

Det som ventet oss var en fotballbane som hadde sett sine bedre dager. Etter utseende å bedømme så hadde banemesteren tatt ut ferien sin tidlig, da gresset og baneforholdene på Romedal Stadion var en god blanding av - jord, sand og høyt gress.

Kampen sparket igang og det var riktignok hjemmelaget som skapte de farligste sjansene tidlig i omgangen. Selv om de gule og blå hadde ballen mest i hele omgangen.
En ujevn og trøblete bane gjorde det vanskelig å få god fart over kula, da gresset på noen steder på banen var like høyt som ballen. Dette resulterer til at tempoet over pasningspillet faller betraktelig ned.

Vi skaper noen målsjanser men ikke nok til å få satt ordentlig press på hjemmelaget. Dommeren blåser i fløyta og hjemmelaget har all grunn til å smile når lagene går inn til pause.
Det var lite å melde. Enda mindre og glede seg over.
Vi var tamme i presset og treige i overgangene, forferdelig upresise i pasningspillet og totalt fraværende på kommunikasjon.

En frustrert, skuffet og misfornøyd gjeng kom inn til garderoben. Det var klasseforskjell. Vi var bedre. Men det var - sjanseløst, meningsløst og det var kjedelig.
En klar tale kom fra trenerne, rett fra hjertet. Dette her var ikke godt nok. Ingen ga oss noe. Og vi ga ikke alt.

Et friskt pust. En gnist - en ekstraordinær gnist. Sist sett av gutta i gult og blått i forrige serierunde mot Furnes.
Dommeren blåser i fløyta og andre omgang både starter bedre, er bedre og avsluttes bedre. Fra første sekund - så tar de gule og blå full kommando over kampen.

Andreas Dårstad. En av lagets yngste (15) på banen. En høyreving med stor løpskraft og hurtighet åpnet målsjansene tidlig i andre omgang. Med gode kombinasjoner, god teknikk og stor hurtighet skapte han flere gode sjanser for bortelaget på Romedal Stadion.

MÅÅÅÅL!
Vår egen kaptein Øyvind Haugli tar ansvar og vinner hodeduellen på midtbanen. Dette resulterer til en god mulighet for bortelaget og Iver Lierhagen kommer seg forbi og kan sende de gule og blå i ledelse med et godt plassert skudd i lengste hjørnet.

Og fra her fortsetter sjansene å komme på løpende bånd.
Hans Andreas Hulleberg kommer inn på midtbanen fra andre omgang og markerer seg fort. Med gode pasninger, god kommunikasjon og et godt overblikk resulterer dette til en strålende pasning gjennom til Iver Lierhagen som får snudd seg og avfyrt et hardt skudd mot mål. MÅÅÅÅÅL!
Ringsaker går opp i en 2-0 ledelse og kan smile bredt.

Etter to kjappe mål er det fort gjort å legge seg bakpå og forsvare en ledelse. Tvert imot - Vi ville ha mer.
Og bak hvert mål og angrepsvillig fotball står alltid et - godt, trygt og robust forsvar.
Håvard Haugom og Mikkel Amb. To unge og lovende midtstoppere, med god - fysikk, løpskraft og teknikk. En god defensiv trygghet og ha sentralt bak i banen.
Anders Berg. En god gjennomført kamp, som alltid. En defensivt trygghet og bidrar mye offensivt framover i banen. En ung og lovende fotballspiller som tar store steg for hver kamp.
Eskil Taskerud. Ringsakers yngste (15) seniorspiller leverte en strålende kamp for bortelaget. En venstreback med en høyrefot, som har hatt stor fremgang på kort tid i gult og blått. En spiller med et stort potensiale som er verdt å legge merke til.

Magnus Opdahl Sørensen voktet buret kontrollert under gårsdagens kamp. Magnus hadde lite å bekymre seg over da Romedal slapp til få målsjanser. Kun et frispark utenfor sekstenmeteren som Magnus hadde full kontroll på.
Med god kommunikasjon og en god pasningsfot bidrar han til å få opprettholdt et godt tempoet på pasningspillet våres.

Torbjørn Falch Rustand entret banen. En gledens dag for Ringsaker Fotball. Torbjørn spilte igår sin første kamp siden skadet han pådro seg under treningskampen mot Moelven IL i oppkjøringen til denne sesongen. Torbjørn kom innpå de siste tjue minuttene og gjorde sakene sine veldig bra.

MÅÅÅL!
Ringsakers unge gutter fortsatte å jage ny scoring. Denne gang fra et hjørnespark. Andreas Dårstad setter igang kort til Øyvind Haugli som gjør seg spillbar og sender pasning tilbake til Andreas som orienterer seg og slår innlegget kontrollert inn i feltet.
Ballbanen var god - resultatet nedslående for Romedal. Inne i feltet står Hans Andreas Hulleberg og legger tilrette for skudd. Skuddet går kontrollert mot mål og går borti en Romedal spiller som kaster seg inn foran - til ingen nytte.
Ballen går bak i nettet.
Stillingen, sluttresultatet og fasiten viser til slutt 3-0 til de gule og blå.

RIFs lag reiser seg fra en middels første omgang og snur kampen til sin fordel, full fortjent! All ære og heder til spillerne som virkelig henter seg opp igjen og leverer en god gjennomført andre omgang.

Ringsakers lag -
Magnus Opdahl Sørensen, Anders Berg, Håvard Haugom, Mikkel Amb, Eskil Taskerud, Øyvind Haugli, Oskar Røhnebæk, Kevin Berget, Michal Kobierski, Iver Lierhagen, Andreas Dårstad, Hans Andreas Hulleberg, Simen Viken Solberg, Torbjørn Falch Rustand

Mål: x2 Iver Lierhagen, x1 Hans Andreas Hulleberg

Målgivende: x1 Øyvind Haugli, x1 Hans Andreas Hulleberg, x1 Andreas Dårstad

Gult og Blått!

Neste kamp for Ringsaker 2 er allerede neste uke på Mandag Kl.20.00 på Gaupen Bernabeu mot Vingar.