Serieåpning for A-laget

Postet av Ringsaker IF den 25. Apr 2015

Serieåpning 4 divisjon, Ringsaker/Nes vs Storhamar - 3-3
Vi serieåpnet i dag mot det som mange har regnet som en av opprykksfavorittene, nemlig Storhamar. Roger Andersen gutter kom turen ned fra tredje etter fjorårssesongen og sies å ha en bra stall. Nok om det, vi planla med å sette vår identitet på matchen som et hovedfokus, der laget, innsatsen og moralen skulle stå i fremste rekke. Vi lykkes med planen og fikk i tillegg med oss et velfortjent poeng, styrte mye av matchen og med litt større dyktighet foran mål kunne ha vunnet med både ett og to mål.
Noen fakta:
3min og 0-1, et mål vi strengt tatt ikke burde sluppet inn da vi var slurvete bakover.
7min og 0-2, nok en svikt fra oss og Storhamar leder 2-0 og det er gått under 10 minutter, dette så stygt ut.
Men så, etter 20-25 minutter tar vi helt over og styrer matchen.
33min, Sture header inn etter en corner, 1-2.
37min, Simen med et bra skudd og vips så er kampen nullstilt, 2-2.
PAUSE
50 min, 2-3, nok en situasjon vi bør avklare.
Vi fortsetter å kjempe og har mange sjanser.
82min og Snuggerud får satt inn 3-3.
Vi er fremdeles på hugget men kampen ender uavgjort.
Jeg er sikker på at Roger Andersen og Storhamar syns de burde vunnet slik vi opptrådte de første 20 min og de ledet 2-0, men etter det syns jeg vi eide matchen og derved burde vi vunnet. Vi hadde langt flere sjanser enn dem, men det er som kjent målene som teller.
Oskar var med som eneste junior denne kampen, og spilte nok en gang en meget solid kamp.
Takk til Storhamar for en underholdene kamp, vi ønsker dem lykke til i sesongen.
Vi kan kanskje så vidt nevne at Snuggerud, Evensen og Saxrud på et el annet vis fikk hvert sitt gule kort.
Og en siste ting, vi stilte i gule trøyer i dag da Storhamar helt riktig kom med mørkeblå fordi kretsen ikke har fått ordnet opp i at vi har sorte drakter (de har fått henvendelsen fra oss for lenge siden).