RIF-magasinet 2021.

Postet av Ringsaker IF den 30. Aug 2021

RIF-magasinet 2021 er nå blitt lagt i de fleste postkassene i Gaupen og de tre andre skolekretsene. Dessverre har fjorårets tekst sneket seg inn i reportasjen "Fotballskolen i Gaupen 22. og 23.juni". Bildene i RIF-magasinet er fra årets fotballskole.

Her kommer riktig tekst:

TINE Fotballskolen i Gaupen 21. og 22.juni 2021.

I år ble det ordentlig TINE fotballskolen sjøl om det bare ble 2 lange dager. Våren har vært til og fra og ikke alle har fått spilt sine kamper så fotballskolen var viktig for klubbens unge fotballspillere. Vi ventet spent på påmeldinger etter at invitasjon var sendt ut endte vi opp i 31 stk. fra 6 til 10. år.  De ble delt inn i 4 grupper etter alder og alle gruppene hadde 2 faddere hver som fulgte dem gjennom dagene. Alle fikk Tine fotballskole sekk og T skjorte og selvfølgelig egen fotball som klubben sponser.

Erlend Arnestadsveen var faglig ansvarlig for opplegget i år og han hadde med seg mange dyktige instruktører fra egne rekker – akkurat slik som vi pleier.  Laget J 17 har virkelig fått prøvd seg de 2 siste årene og vist at de er dyktige instruktører og flotte fotballambassadører. De har evner både til og lede og passe på.  Gutta fra G 15 og A laget er skikkelige ressurser de og.  Uten denne gjengen som positive bidragsytere hadde det ikke blitt fotballskole!

Det var forskjellige stasjoner med ulike fotballfaglige gjøremål og hvor instruktørene hadde faste oppdrag. Når de hadde hatt 20 -45 minutter på en aktivitet – gikk de videre til neste. Dette var meget gunstig både for ungene og instruktørene som fikk flere utfordringer og mer variert opplegg.

Været var ikke helt på vår side, men ingen sure miner av den grunn. Heldigvis avsluttet dagene med opphold. Kanskje nettopp på grunn av regnværet var det godt og komme inn og få varm havregrøt til lunsj. Ellers var det også brødskiver med pålegg og sjølsagt pølsegrilling den andre dagen. Frukt pause på ettermiddagen var også kjærkommen og greit avbrekk.

I år var overraskelsen fra Vitensenteret på Gjøvik. Her var Øyvind Syversen ansvarlig for et show med mange eksperimenter, artige demonstrasjoner og ikke minst et stort smell som avslutning. Et artig innslag for å bryte opp litt i fotball ferdighetstrening. Alle ungene fikk også en kort innføring i hvilken mat som lønner seg å spise gjennom dagen. Viktig og kunne noe om hva som gir kroppen energi, styrke og vekst. Forskjellen på mat til skoledagen og treningsøkta og hva som er lørdagskos - det må en lære seg!

Tradisjon tro ble det avsluttet med vannkrig. Bare blide, våte og fornøyde unger var og se da vi takket for årets fotballskoledager på Gaupen Bernabeu.

Det er bare og ønske velkommen til ny TINE fotballskole i 2022!