Ringsaker 2 vs Vingar 1-1 (0-0)

Postet av Ringsaker IF den 21. Jun 2018

Ringsakers unge gule og blå delte poengene mot et sterkt og rutinert Vingar på Gaupen Bernabeu i den siste kampen før ferien.

Hjemmelaget startet klart best, styrte det aller meste og hadde full kontroll på kampen de første tjue minuttene. Vi viser gode kombinasjoner og kommer oss til målsjanser men er unøyaktige på siste tredjedel.
Vingar var sterke og rutinerte framfor eget mål, og gjorde det vanskelig å bryte igjennom for de unge gule og blå.

Utover førsteomgang så faller vi betraktelig ned og vi legger oss ned på motstanderens nivå. Vi var dårlige i presset og treige i overgangene, forferdelig upresise i pasningsspillet og totalt fraværende på dødballer. Kvaliteten på det vi gjør ute på banen varierer.
For det er ikke uventet at et lag bestående av 15-, 17-, 18- og 19-åringer vil variere.

Vingar var disiplinerte. De forsvarte seg dypt, duellerte tøft, presset hardt og slo langt. De var mer effektive. Men ikke gode til at vi ikke kunne få med oss noe. Vi hadde muligheter - Alt vi trengte var et lite håp. En gnist. En scoring. Alt vi trengte.

Dommeren blåste oss inn for pause. - Vi var ikke gode nok. Punktum.
Vi ble enige - Dette var langt ifra godt nok.

Andre omgang starter i samme spor der det var Vingar som var mer effektive. Det var ikke mye kvalitet i det vi gjorde etter pausen. Vi klarte aldri å slå tilbake, vi klarte ikke å sette dem under press. Og fikk som fortjent - Vingar scoret.

Vi slo langt. Altfor langt altfor ofte. Men vi ble bedre utover andre omgang. Vi nektet å tape.
Vi kjempet oss inn i kampen igjen - og hadde en god periode hvor vi styrte kampen.

Ny signering! Christer Krokengen. En spennende spiller vi kommer til å få mye glede av i gult og blått denne sesongen.
Med god spillerforståelse, samhandling og gode individuelle ferdigheter så brukte ikke Christer lang tid på å markere seg i kampen mot Vingar.
Christer herjet med Vingar og skapte ubalanse i de bakre rekker. Og etter to klare straffesituasjoner - så dommeren nødt til å dømme straffe til hjemmelaget.

MÅÅÅÅÅÅÅL! Øyvind Haugli går frem mot straffemerket og setter den kontrollert i mål.
Vi scoret - og jublet vilt. Vi følte en ekstatisk glede over endelig å score. Vi hadde god kontroll og burde ha scoret flere.

Dette ga oss selvtillit. De siste minuttene er Vingar rystet. Kampen og himmelen åpnet seg. Regnet sprutet ned - og det var de gule og blå som skapte målsjansene. Vi spilte vår fotball, men manglet litt på siste tredjedel for å vinne kampen.

Så blåste dommeren av.
Gleden ble erstattet av skuffelse. Optimismen ble til skepsis. Lykken ble kortvarig.
De gule og blå var tydelig skuffet av kun å få med seg det ene poenget i kampen, men skal ha skryt for å reise seg opp igjen og ta opp kampen mot et sterkt og rutinert Vingar.

Men bedre tider vil komme, solen vil alltid skinne over Ringsaker. Det er mye å bygge på, mye å forberede.
Vi kommer sterkere tilbake.

Ringsakers lag: Magnus Opdahl Sørensen - Håvard Haugom - Mikkel Amb - Anders Berg - Piotr Kobierski - Øyvind Haugli - Oskar Røhnebæk - Michal Kobierski - Andreas Dårstad - Kevin Berget - Christer Krokengen - Knut Einar Helland - Eskil Taskerud - Hans Andreas Hulleberg - Simen Viken Solberg - Christian Dalseng

Mål: x1 Øyvind Haugli

Gult og Blått tæl krampa tæk øss!

Tekst fra guttas facebookside ⚽️⚽️⚽️