Skap Kollenstemning – vinn 10.000 kroner!

Postet av Ringsaker IF den 30. Okt 2017

Ringsaker kommune inviterer skoler, skoleklasser, barnehager, lag og foreninger til å delta i en konkurranse om å skape stemning under skiskytteråpningen på Natrudstilen lørdag 18. november. Det heldige vinnerlaget reiser hjem med 10.000 kroner!

– Vi ønsker å få til skikkelig liv og stemning under det direktesendte arrangementet på Natrudstilen. Drømmen er at god, gammeldags skiglede skal lyse ut av sendingen på TV-skjermene i de tusen hjem, og at publikum skal kose seg langs løypa, sier markedssjef Bjørg Mykløy i Ringsaker kommune. For å lokke ringsaksokningene opp i fjellet lanserer kommunen en egen konkurranse, med en premie på kr. 10.000,-.

Den beste heiagjengen

Konkurransen går ut på å danne heiagjenger som kan stå langs løypa og heie deltakerne fram.

– Utfordringen i konkurransen ligger i at heiagjengen skal være kledd slik publikummet i Holmenkollen kunne se ut på for eksempel 30-, 40-, 50- eller 60-tallet, med flagg, norsk strikk, nikkers, langstrømper, treski, trekjelker, kubjeller og så videre. Store og små er velkomne til å delta. Skoler, barnehager og andre som har egne faner oppfordres til å ta med dem også. «Lagene» kan gjerne stille med egenkomponerte heiasanger eller heiarop, forteller Mykløy.

Lagene vil bli avbildet ved oppmøte, og deretter ført til «deres» plass langs løypa. «Heiagjengen» som gjennom rekvisitter og entusiasme gir juryen den sterkeste Kollen-følelsen, vinner premien på NOK. 10. 000,-. Vinneren kåres og kunngjøres under arrangementet lørdag 18. november.

Gratis buss

Påmeldingsfristen er satt til onsdag 8. November. Her finner du påmeldingsskjema

– Det vil bli satt opp gratis buss t/r Natrudstilen fra skoler i Ringsaker, slik at det skal være enklest mulig å komme seg opp til området. Vi oppfordrer alle deltakere til å ta gratisbussen, for det vil bli mye trafikk og trangt om parkeringsplassen på Natrudstilen denne helga, avslutter Mykløy.

På bildet:
Juniorer fra Brumunddal jente- og guttemusikk demonstrerer heiagjeng av den gode, gamle sorten.

Postet av Ingebjørg Myrstad-Nilsen
Publisert 26. oktober 2017 | Oppdatert 26. oktober 2017