Deadline for overganger amatørspillere 11. september.

Postet av Ringsaker IF den 8. Sep 2017

Siste frist for overganger er normalt 10. september. Siden det i år faller på en søndag flyttes fristen til mandag 11. september.

Alle elektroniske forespørsler om overganger i FIKS må være komplette og oversendt NFF/krets innen midnatt mandag 11.september. Overganger som kommer etter denne dato vil det ikke kunne gis spilletillatelse på før 01.01.2018.

Med komplett overgang menes at alle obligatoriske overgangsdokumenter må være fullstendige, signert av de aktuelle partene, svar fra tidligere klubb må være mottatt med mindre svarfristen på 8 dager er utløpt og overgangsgebyret må være betalt.

Det eneste som kan gå i orden etter fristen 11.september er godkjennelse fra tidligere fotballforbund for spillere som foretar internasjonale overganger.

NFF vil ha følgende åpningstider: Mandag 11.september frem til kl.24.00

Henvendelser til NFF sentralt pr tlf bes rettet til 04420 – tast 4. Henvendelser til NFF sentralt pr e-post til forvaltning@fotball.no

NFF sentralt behandler følgende overganger:

- Alle overganger for utenlandske statsborgere. - Alle overganger på spillere som sist var registrert i utenlandsk klubb. - Alle overganger på spillere som har kontrakt i nåværende klubb og/eller skal ha kontrakt i ny klubb.

For overganger på norske statsborgere mellom norske klubber og der spiller ikke har kontrakt i verken ny eller gammel klubb – så er det fotballkretsen til den nye klubben som er saksbehandler.

Fotballkretsene vil også være tilgjengelig frem til midnatt 11.september. Kontaktinfo til krets finner du på de respektive kretsers hjemmeside.