RIF med storseier på Hamar

Postet av Ringsaker IF den 31. Mai 2017

(Hamar–Ringsaker 0-6) RIF-gutta var best fra start til mål i tirsdagens 5.-divisjonskamp på Børstad.
Ole Ludvig Rosenborg
ole.ludvig.rosenborg@ringsaker-blad.no

Ringsaker kunne juble over sesongens femte seier. Samtidig klatret laget opp til andreplass på tabellen. Furnes topper avdelingen med full pott på seks kamp. RIF har åtte kamper og 16 poeng.

På Hamar tok de gulkledde ledelsen etter 17 minutter ved Tor Arne Krogsrud. Der og da burde det stått 2-o, for Ringsaker bommet på åpent mål noen minutter tidligere.

Tre minutter før pause fikk gjestene uttelling. Det var riktig nok en Hamar-spiller som var sist på ballen.

Åtte minutter ut i andre omgang økte kaptein Amund Skaug Grasbakken til 3–0. Anders Kjelsrud økte ytterligere i 77. minutt før RIF-keeper Ken Robin Olsen scoret på straffe tre minutter seinere.

Nevnte Kjelsrud fastsatte sluttresultatet til 6–0 ett minutt før slutt.

6. juni kommer bunnlaget Stange på besøk til Gaupen.