Rustands kjærlighet ruster aldri

Postet av Ringsaker IF den 3. Mai 2017

(Ringsaker – Hernes 3-2) Med to nettkjenninger ble rutinerte Torbjørn Falch Rustand (26) tungen på vektskåla i Gaupen.

Rustand er tross sin unge alder en av de rutinerte bærebjelkene på årets RIF-lag.

– Er på rett veg

Årets RIF-mannskap spiller en svært ballbesittende fotball, og lange baller uten mål og mening er fraværende i breddefotballens sentrum i Gaupen.

Selv om Rustand har en veg igjen til RIF-legende Nils «Nilse» Harald Lehnes status i Gaupen, er han på god veg.

Allerede etter åtte minutter ble RIF-kapteinen overfalt i gjestenes 16 meter, og han gjorde sagnet om at man ikke skal ta straffer om man selv blir felt til skamme.

Gultrøyene fortsatte å trille ball, og det var svært fortjent da samme mann doblet hjemmelagets ledelse.

RIF viste at de akter å spille underholdende fotball på det som på sosiale medier omtales som «Gaupen Bernabeu»

Jamie Sagstuen sendte vertene opp i det som så ut til å være en trygg tre-null ledelse, og selv om gjestene fikk to reduseringer hvorav den ene godt inn i overtiden, var det få som fikk markant høyere puls.

RIF-kapteinen har vært med på opp og nedturer, og føler at RIF nå rider på en medgangsbølge.

– Jeg føler vi er på rett veg igjen. Nå er vi 16–18 mann på trening, og vi har fått inn en herlig treningskultur i laget. Det er det lenge siden har vært i fokus her. Jeg har vært her siden 2010, og med unge og dyktige trenere tror jeg RIF går en lyst framtid i møte. Siden jeg har blitt en ekte RIF-gutt så blir jeg her i mange år framover, sier en smilende Falch Rustand.

Trener for de gode tider i Gaupen, Anders Hansen er klar på at det er nye tider.

– Nå ønsker vi treningsvillige gutter, som ser RIF som et springbrett.

I sentrum: Torbjørn Falch Rustand

Omstillingsprosess

– I dag er jeg fornøyd med tre poeng. Førsteomgang føler jeg er godkjent. men i andre blir det mye Hawaii. Vi er i en omstillingsprosess som tar tid å innarbeide, men du ser at vi er på veg dit

Etter tre kamper står RIF med to seire og ett tap.

Kamprapport

Ringsaker – Hernes 3–2 (1–0)

Gaupen kunstgress

Mål: 1–0 Torbjørn F. Rustand – straffe (8 min) 2–0 Torbjørn F. Rustand (47 min) 3–0 Jamie Sagstuen (52 min) 3–1 (56 min) 3–2 (92, min