Hva heter divisjonene?

Postet av Ringsaker IF den 12. Jan 2017

Vi har tidligere benevnt divisjonene henholdsvis som Kretsligaen (nivå 5) og 4. divisjon (nivå 6) som arbeidstittel ved informasjon og påmelding til klubbene. Vi minner nå om de nye benevnelsene. For klubbene som skal delta i ny 6. divisjon er det snakk om å utvide sesonglengden - se nedenfor.

For å få en enhetlig benevnelse på de samme nivåene i alle fotballkretsene i Norge vil det for 2017 være slik:
- Nivå 5 (tidligere kalt Kretsligaen) blir 4. divisjon
- Nivå 6 (tidligere kalt 4. divisjon) blir 5. divisjon
- Nivå 7 (tidligere kalt 5. divisjon) blir 6. divisjon. Dette er laveste divisjon i kretsen i 2017.

6. divisjon - spørsmål angående sesonglengden
NFF Indre Østland har mottatt henvendelser fra klubber og lag som synes at 6. div. menn (tidl. 5. div.) har vært avsluttet for tidlig de siste sesongene. Det er derfor initiert til en undersøkelse for å få vite hvor lang klubbene/lagene som spiller i 6. div., synes at sesongen skal være. Denne undersøkelsen er sendt til de påmeldte klubbene i 6. divisjon.
Det er høstferie i Oppland fylke i uke 40 (fra lørdag 30. september til søndag 8. oktober), og i Hedmark i uke 41 (fra lørdag 7. oktober til søndag 15. oktober). Spørsmålet som stilles er om sesongen skal avsluttes medio september (som tidligere), i månedsskiftet sept/okt eller om vi kan forlenge sesongen helt til medio oktober.
Svarfrist for undersøkelsen er satt til onsdag 11. januar. Svarene i undersøkelsen vil ha betydning for hvor mange lag vi kan ha i hver avdeling og derfor betydning for avdelingsoppsettet. Det gjør at avdelingsoppsettet for 6. div. menn kommer når vi har fått gjennomført undersøkelsen.