Fra ti til null baklengs

Postet av Ringsaker IF den 31. Aug 2016

Ringsaker/Nes reiste seg på en bemerkelsesverdig måte etter ydmykelsen mot Fart.

I en sjansefattig førsteomgang var det spesielt to ting publikum la merke til i Gaupen.

Stor rutine

Den ene var måten Peder Kise Halvorsen ristet med skuddlabben på, og vakkert hamret hjemmelaget i ledelsen.

Den andre var måten spillende trener Tom Evensen ledet de bakre rekker på.

Evensen sørget for at de ti medspillerne til enhver tid visste hva de skulle gjør og når. Han sørget for at alle fikk se betydningen av rutine og lederegenskaper.

Hans makker i forsvaret, Ståle Bakke, var også fornøyd med å ha sjefen ved sin side.

– Det er klart det er betryggende å en rutinert spiller som Evensen som makker. Den største utfordringen i år er at det har vært to-tre nye spillere i forsvaret til hver kamp.

Tok mer over

Etter hvilen dominerte hjemmelaget enda mer, og det kulminerte da en spiller hos gjestene korrekt ble sendt på tribunen sammen med sin trener etter 52 minutter.

Gjestene skapte fint lite i Gaupen, og vertene var nærmere både fire og fem enn redusering for Lillehammer.

Dagens store prestasjon var uten tvil da Torbjørn Falch Rustand parkerte backen til gjestene, og vakkert slo inn til Oskar Røhnebæk som hamret lærkula inn til 3–0.

Sjefen på og utenfor banen var svært fornøyd etter kampen.

– Jeg måtte jo erstatte Larsen (Stian), og jeg hadde valget mellom å være stille og å dø bak der eller å styre gutta på bana.

– Var dere enige før kampen om å revansjere Fart, Evensen?

– Nei, vi var enige om at slik som der kunne vi ikke holde på. Fortsatt er vi lite folk, og det er juniorkamp i morra. Juniora legger ned en utrolig innsats, og det er inspirerende for oss. Selv om jeg kunne vært både far og bestefar til de gutta.

Neste oppgjør for de svartkledde er mot Faaberg på mandag.

– Vi har fortsatt mulighet til 24–26 poeng. Så får vi se hvor langt det rekker, men da kan vi ikke ha flere kamper som mot Fart.

Kampfakta

Ringsaker/Nes – Lillehammer2 3–0 (1–0)

Mål_ 1–0 Peder K. Halvorsen (27. min) 2–0 Emil Nystuen (57. min) 3–0 Oskar Røhnebæk (90+3 min)

Ringsaker/Nes: Andreas T. Røang – Torbjørn F. Rustand, Peder K. Halvorsen, Emil Nystuen, Øyvind Haugli, Lars E. Snuggerud, Oskar Røhnebæk, Sondre Bjørke, Pioter Kobierski, Tom Evensen, Amund S. Grasbakken, Tor A. Krogsrud, Stian Tangen, Ståle