Viktig informasjon fra Hedmark Idrettskrets

Postet av Ringsaker IF den 3. Mar 2016

Ikke vær likegyldig til hvem som finansierer barn og ungdom sin aktivitet i Hedmark!

Det er utrolig viktig å forstå hvilke konsekvenser det får hvis det gjøres endringer på enerettsmodellen for pengespillpolitikken i Norge. Det vil utgjøre STORE forskjeller for alle de barna og ungdommene som nyter godt av denne ordningen i dag. Vi i Hedmark idrettskrets føler daglig på kroppen de behov og utfordringer idrettsklubber står ovenfor, og hvor nødvendig det er med finansiering via spillemidlene.

Vår oppfordring er at dere foreldre, klubbledere, trenere, støtteapparat og støttespillere bryr dere om hvor disse pengene kommer fra!

Her er fakta ved dagens enerettsmodell:
• Alt overskudd fra Norsk Tipping går til gode formål – ikke til private eiere
• 64 % av overskuddet fra Norsk Tipping går tilbake til idretten i Norge!
• I 2015 mottok idretten over 2,2 milliarder kroner!
• Pengene benyttes til bygging av små og store idrettsanlegg over hele Norge!
• Ca 300 millioner kroner går direkte ut til over 11 400 idrettslag over hele landet!
• Over 80 prosent av alle barn mellom 6 og 12 år i Norge er medlemmer av et idrettslag!

Se hele artikkelen;