Ringsaker/Nes vs Biri 1 - 0

Postet av Ringsaker IF den 15. Feb 2016

Det ble med ett mål i årets første treningskamp mot de gul-blåe opplendingene som er mest kjent for å ha verdens fineste utsikt, fantastisk gode burgere og ei fin travbane. Biri spiller i år i 5 divisjon og trenes av de tidligere RIF spillerne Stian Løkken og Knut Erik Kalløkkebakken. Laget er en fin blanding av unge og rutinerte spillere, de fleste med erfaring fra 4 divisjon. Slik sett var dette en perfekt første motstander for vårt "nykomponerte"lag.

Vårt fokus for denne kampen som vanlig satt av mannen som eier ei hytte som kun er 20 000 meter unna nærmeste Squash bane(ifølge Finn.no) ,Tom Evensen og mannen som nyter kokte egg ut av traktor formede matbokser, Yngve Skolmli.
Beskjeden var å gå ut i høyt press og presse Biri til feil nært eget mål så lenge vi orket. Vi skulle også unngå å bli spilt ut på sidebackene ved å hindre dobling på kant.
Begge disse punktene føler jeg vi fra starten av løser på en bra måte. Sett bort ifra målet skaper vi ett tosifret antall 100 prosents sjanser fordelt på to omganger, Biri har en stor og noen små farligheter. Det meste foregikk med god tone og i god sportslig ånd. Det var en kamp med særdeles lite frispark og lite surving rettet mot dommeren.

Biri prøvde hele tiden å spille etter bakken og de har noen ballsikre spillere, men det var sjelden Markus ble satt på noen store prøvelser.
Relasjonene mellom vingene og indreløper stemte til tider veldig godt for RIF/Nes og det var kun banens beste spiller, keeperen til Biri som hindret at Kenneth, Torbjørn, Peder, Amund og Oscar(faktisk) ikke åpnet årets mål konto. En god blanding av gode redninger, avslutninger midt på og flaks.

Våre unggutter Håvard og Piotr spilte hele kampen og gjorde sine saker bra. Dette var en kamp de fikk lov til å bidra mye offensivt og spesielt Håvard med sitt tempo var en håndfull for våre motstandere. Sondre spilte en god 1 omgang sammen med Stian T og Oscar burde som sagt stått som målscorer.
Sondre er ett fint tilskudd i A-stallen også på grunn av sin lekne drible stil, siden Mr Saxrud ikke lenger er med. Alle lag trenger en spiller som kan dra av ett par mann når det butter litt imot en dag.
Vi takker Biri for kampen og har med dette enda flere håndfaste ting vi skal jobbe med fremover og begynner allerede ikveld på trening i Limtrehallen.

Da jeg for noen år siden gikk på videregående fikk jeg en vaksine. Jeg husker ikke hva det var for noe eksakt nå. Men det er tydelig at denne vaksine lista har vokst siden det. Man kan tydeligvis få vaksine mot å skyte på mål! Noe Oscar har vært hos skolesøster å fått. Oscar fikk ballen innenfor 5 meteren i 2 omgang, men spilte ballen til Peder istedet for å skyte selv. Det var en prestasjon i seg selv at det gikk Ann å stå i offside i den situasjonen. Men vi fikk det til vi!
Til slutt er det bare å få med det viktigste: 2 kamper som indreløper og 3 scoringer for målmaskinen Lars C.

Laget i 1 omgang i 4-3-3: Markus Skaug

Håvard Haugom, Rikard Mathisen, Knut Einar Helland, Piotr Kobierski
Amund Grasbakken, Stian Tangen, Lars Christoffersen
Torbjørn F Rustand, Tor Arne Krogsrud, Sondre Bjørke

I 2 omgang: Markus
Håvard, Rikard, Knut Einar, Piotr
Oskar Røhnebæk, Kristian Høgseth, Vegar Nyvoll
Peder Kise H, Kenneth Grønvold, Sondre
Innbyttere: Amund for Sondre og Lars for Rikard.

Skrevet av Lars Christoffersen