Ringsaker/Nes vs Vågå 8-2

Postet av Ringsaker IF den 11. Okt 2015

De svartkledde avsluttet sin beste sesong i klubbens historie på mesterlig vis. Vågå ble sendt hjem fra Stavsjø som slakt.
Spørsmålet før kampen var mest om vertene var motivert til å redde Dala, som kjempet under streken.

Enveiskjøring

Gjestene Vågå var over streken, med bedre målforskjell enn Brumunddal 2 før oppgjøret.Vertene brukte drøye tre minutter på å sette den første lærkula i nota.

Ringsaker-Nes sin målvakt var tilnærmet arbeidsledig i de første 45 minuttene, og vertene vartet opp med ordentlig festfotball.

Kort tid etter ville Peder Kise Halvorsen teste skuddlabben fra 29,5 meter, og skuddet satt som limt ved stolperoten.

Rutinerte Lars Christoffersen ville også være med på moroa, og økte til 3–0 etter en snau halvtimes spill.

Minuttet etter curlet Sture Saxrud ballen vakkert forbi en sjanseløs Vågå-keeper. Den stakkars venstrebacken til Vågå ble kjørt så rundt med at han neppe er kjørbar før jul.

På deres første sjanse kort tid før hvilen fikk gjestene en redusering, uten at det hadde noe annet enn kosmetisk betydning.

Slakket av i andre

Selv om vertene giret ned i andreomgang, rant målene inn, og vertene kan virkelig det med å avslutte med stil.

Etter kampen var det en stolt og fornøyd Ringsaker-Nes trener RB-sporten møtte.

– Nå er vi heldigvis oppi der. Det er dessverre tre kamper i august som ødelegger, ellers hadde det vært case closed og sikker tredjeplass. Vi har nesten tre ganger så mange poeng som sist sesong (Endte på 15 poeng i fjor, og 36 i år), så det er godkjent framgang. Ikke minst har vi fått et utrolig bra samhold, og miljø i gruppa. På dette nivået er poeng en ting, men samhold og miljøet i laget en annen. Sett ut fra forutsetningene, har det vært en kjempesesong, sier en fornøyd Tom Evensen.

Kampfakta:

Ringsaker/Nes - Vågå 8-2 (4-1)

Seriekamp 4. divisjon

Mål: 1-0 Vebjørn Svensson (4. min) 2-0 Peder K. Halvorsen (14. min) 3-0 Lars Christoffersen (28. min) 4-0 Sture Saxrud (38. min) 4-1 (39. min) 5-1 Lars Christoffersen (46. min) 6-1 Stian Larsen (63. min) 6-2 (74. min) 7-2 Joakim Botten Nyhus (79. min) 8-2 Joakim Botten Nyhus (85. min)

Markus Skaug, Kim A. Moen - Stian Larsen, Torbjørn F. Rustand, Peder K. Halvorsen, Lars Christoffersen, Oskar Røhnebæk, Tor A. Krogsrud, Vegard H. Nyvoll, Vebjørn Svensson, Lars E. Snuggerud, Axel Dobloug, Richard Mathisen, Mickey Mielsen, Joakim B. Nyhus, Sture Saxrud, Ståle Backe, Kenneth Geønvold