Ringsaker vs Furnes 1-3 (1-1)

Postet av Ringsaker IF den 1. Sep 2017

God stemning på Gaupen Bernabeu da Furnes ble ønsket velkommen, og kampen alle hadde gledet seg til ble blåst i gang. Og det begynte så bra for våre gutter. Allerede etter 8 minutter scoret Knut Einar etter en flott satt corner. Kampen bølget så att og fram med mye godt spill, fart og spenning. Halvtimen ut i omgangen utlignet Furnes etter et frispark av storscorer Simen Haugen og til pause stod det 1-1.

Furnes gikk hardt ut i andre omgang, scoret 2 ganger og var et hakk hvassere enn våre gutter. Vi må nok innrømme at Furnes vant fortjent og er laget som er nærmest opprykk til 4.divisjon.

Ringsaker IF ønsker å gi ros og en takk til Ringsaker Blad som direktesendte kampen. Det er stor stas å ha ei lokalavis som har fokus på breddefotballen i kommunen.

Vi takker for en fin kveld på Gaupen Bernabeu ⚽️⚽️⚽️

På nettsiden til Ringsaker Blad kan vi lese følgende om toppoppgjøret i Gaupen:

Furnes trakk det lengste strået i høstens toppoppgjør i 5. divisjon som samlet svært mange skuelystne.

De gulkledde vertene føk ut av startblokkene så en skulle tro det handlet om liv, og allerede etter 8 minutter sendte Knut Einar Helland RIF i føringen med et kontant hodestøt etter hjørnespark.

Løsnet etter pause

Store deler av førsteomgang ble en omgang hvor lagene følte på hverandre, uten at noen av lagene klarte å tilrive seg en klar dominans.

Etter en drøy halvtime sendte divisjonens storscorer ballen rett i nota på et frispark fra drøye 25 meter, slik at lagene kunne ta en fortjent hvil på stillingen 1–1.

I andreomgang ble publikum vitner til et rollebytte i Gaupen, for andreomgangen ble eid av de grønnkledde fra Gaalaas som har halvannet bein i fjerdedivisjon.

Simen Haugen som noterte seg for to nye nettkjenninger vil ikke være med at de er så godt som klare for et nytt opprykk (leder med fen poeng med en kamp mindre spilt)

– Dette var en kamp jeg har gledet meg til i en uke. At RB streamer kampen og så mye folk som ser på gir en ekstra tenning. I dag vant vi en utrolig viktig kamp. Spesielt i andreomgang får vi utnytta kantene våre og låst RIF. Nå er det særdeles viktig at vi fortsetter å male på.

– Er du overrasket over at dere fikk så god motstand i dag, Haugen?

– Overhodet ikke. Etter at vi møtte de i vår visste jeg at de er det beste laget vi kommer til å møte. De er godt organisert, spillende og godt forberedt. Andreomgangen er god, men vi brukte litt tid på å komme i gang i dag. Å spille med den rammen vi har i dag er bare helt rått.

RIF-trener Vegard Berge innser at et opprykk vil bli vanskelig for vertene etter tapet mot Furnes.

– Nå ser det vanskelig ut. Furnes er så solide at jeg sliter med å se at de snubler så veldig. Vårt fokus er på oss selv, så får vi summere opp til slutt.

– Hvordan ser du på dagens kamp, Berge?

– I førsteomgang føler jeg at vi styrer det meste som skjer, men vi skaper litt lite. Som lag som leder ofte gjør scorer de på sin første mulighet. Etter pause tar Furnes mer tak. Det vi kan gjøre er å lære av dette. Furnes, Grue og vi er de lagene som vil spille fotball i denne avdelingen. I dag går vi ut og gjør et ærlig forsøk.

Bjørn Brungot som trener de grønnkledde serielederne var både lettet og svært fornøyd etter triumfen.

– Litt ut i kampen ser vi at RIF begynner å bli litt slitne, og vi får utnytta våre hurtige kanter mye mer. Det er gøy for breddefotballen at det er en så fin ramme rundt en kamp. Nå er jeg nøktern optimist, sier en smilende Brungot.

Kampfakta

Ringsaker–Furnes 1–3 (1–1)

Gaupen kunstgress

5. divisjon, 1. september