Temakveld om morgendagens idrettskiosk gjennomført

Postet av Ringsaker IF den 28. Mai 2017

Torsdag 18. mai 2017 ble det gjennomført temakveld på Idrettens Hus i Hedmark (Ottestad) om hvordan vi kan utvikle morgendagens idrettkiosk.

Det er nær sammenheng mellom idrettsprestasjon og kosthold, og det bør derfor være mulighet for å velge sunnere og smartere alternativer i mat og drikke på idrettsarenaen. Samtidig skal man ivareta lønnsom kioskdrift, slik at man sikrer inntekter til idrettslaget/klubben. Derfor inviterte vi i samarbeid med TINE til temakveld om "morgendagens idrettskiosk".

TINE delte informasjon om sitt konsept - Smart Idrettsmat. Her kom det konkrete tips til hvordan man kan legge om kiosken for å tilby gode, sunne og lønnsomme alternativer i kiosken, til nytte for utøvere og folkehelsa.
Øyvind Nilsen, salgskonsulent i TINE, hadde også en rekke smaksprøver på sunne alternativer med seg til temakvelden. Vi takker Øyvind og TINE for bidraget og de fremmøtte klubbene for deltakelsen.

For tips- og verktøy om hvordan klubben kan gjøre kiosken sunnere - besøk Smart Idrettsmat sin nettside