Champagne-fotball i Gaupen

Postet av Ringsaker IF den 15. Mai 2017

Ringsaker – Elverum2 5-1) Ringsaker ble et par nummer for store da gjestene fra Østerdalen kom på besøk.

For den nøytrale tilskuer må det være en fest for øyet å se RIF spille fotball i 2017.

– Tro mot sin fotball

Det er sjelden vare å se et lag på nivå seks være blottet for lange baller og sene taklinger, siden det tidligere har vært varemerket i breddefotballen.

I Thorbjørn Falch Rustands skadefravær var det Grasbakken som hadde lånt kapteinsbindet for dagen, og etter 12 minutter hamret han hjemmelaget vakker i føringen fra 13 meters hold.

Hjemmelaget fortsatte trille ball, og trener Anders Hansen er klar på at det å vinne på å sparke fotball ikke er et tema for det unge mannskapet.

– Vi har overkjørt motstand tidligere uten å vinne, men vi har noe som heter «tro mot seg sjøl» som betyr at vi skal spille vår fotball uansett.

Selv om gjestene reduserte før hvilen var det få om noen som fikk økt puls av den grunn, siden det var de gule og blå som dominerte oppgjøret totalt.

Pyntet på kaka sørget Jamie Sagstuen for da han vakkert dro seg forbi et par-tre blåkledde og hamret inn sluttresultatet 5–1.

Den rutinerte stopperen Stian Larsen storkoser seg med tingenes tilstand i Gaupen.

– Er helt nydelig

Går i gleden: Stian Larsen og RIF opplever svært gode tider.

– Nå er det helt nydelig å være utpå her. Alt er så trygt og godt, i tillegg er vi endelig tilbake i gult og blått. Vi spiller fin fotball og nå er det bare utrolig gøy å være RIF-spiller Det har alltid vært gøy i RIF, men i år er det ekstra gøy, sier en smilende Larsen.

Etter fem spilte kamper er Ringsaker å finne på tredjeplass, og i neste kamp venter Furnes på Gaalaas.

Kamprapport

Ringsaker IF – Elverum2 5–1 (2–1)

Gaupen kunstgress

Seriekamp 5. div. avd 02

Mål: 1–0 Amund S. Grasbakken (12 min) 2–0 Kent J. Johansen (30 min) 2–1 (39 min) 3–1 Stian Larsen (56 min) 4–1 Sondre Bjørke (85 min) 5–1 Jamie Sagstuen (90 min)

Ringsakers lag: Ken R. Olsen–Stian Larsen, Piotr Kobierski, Espen Haakensveen, Christian R. Dalseng, Amund S. Grasbakken (K), Stian Tangen Oskar K. Røhnebæk, Tor A. Krogsrud, Lars P. Dobloug, Kent J. Johansen.

Innbyttere: Simen Opsal, Anders Kjelsrud, Jamie Sagstuen, Sondre Bjørke

Dommer: Erlend Reigstad – Ottestad