Oppsummering av tirsdagens trening og kamp mot CF Sporting De SanFulgencio

Postet av Ringsaker IF den 12. Apr 2017

Dagen begynte med lett trening kl. 09.30 med fotballtennis og dødballer.

Tirsdag kveld kl. 19.30 var det kamp mot CF Sporting De SanFulgencio. Dette er et lag som antageligvis holder niva 4 – 5 i Norge. Vertene startet kampen med å trille ball innad i laget, etter hvert kom vi mer inn i kampen og tok over føringen. Mot spillets gang scoret vertene etter litt hjelp fra vår keeper. Vi utligner etter 39 minutter ved Erik Grønvold sin chip. Før dette har vi tre hundreprosentsjanser. Stillingen til pause var 1- 1.

I det 55. minutt river Tor Arne Krogsrud seg løs og setter inn vårt 2. mål for dagen, Det går ikke to minutter etter dette så setter Tor Arne sitt andre for dagen og vi leder 1-3. Vi holder jevnt med spanjolene utover andre omgangen. De får en redusering etter 64 minutter der de kommer lett igjennom vårt forsvar. Kampen ender 2-3 noe vi må være fornøyd med mot et bra spansk lag. Mange av våre spillere klager på tunge ben etter kampen, spanjolene hadde lurt smil om munnen når de hørte støynivået på våre gutters feiring av seieren.

Vi fikk to lettere skader i dag ved Kent Jørgen Johansen og Erik Grønvold. Erik ble båret av bana i armene til Vegar, kjenner vi disse to så er de på plass til morgendagens økt.

Onsdag morgen kl. 10.00 kommer to trenere fra juniorlaget til Elche som skal trene våre gutter. Ryktene skal ha det til at de har med seg juniorlaget til Elche. Elche sitt første lag spiller på nivå to i Spania, de var i La Liga nivå 1 for to år siden.

Ryktene skal ha det til at Elche har to av våre spillere i kikkerten, så vi vet sikkert mer i løpet av ett par dager